zaterdag 11 juli 2015

Tot aan de maan en terug!

Eén van de beste dingen die je kan doen als je mama wordt en je geknutsel niet wil opgeven is de Pinterest-borden van vriendinnen leerkrachten volgen. Een goudmijn, zeg dat ik het u gezegd heb.

Op één van die Pinterestborden vond ik een link naar de blog van Marianne, een juf(!). Als u nu nog niet overtuigd bent van het feit dat bij kleuter- en andere juffen de beste ideeën te vinden zijn, dan weet ik het ook niet meer. Toen ik haar vaderdag-post zag, wist ik dat ik het moest namaken. Dus op 19 maart, toen Michael een dagje naar Parijs moest voor een opleiding, begonnen Olivia en ik aan ons project. We hadden goeie hoop dat we 's avonds iets af zouden kunnen geven. Spoiler: We gaven iets af en Michael was er blij mee.


Benodigdheden:
een foto van uw drommeltje op een trap of klimrek (ik nam de dag zelf ene foto en printte ze thuis op fotopapier)
verf (wij gebruikten vingerverf omdat ik dat nog had liggen) en een penseel
een goedkoop fotokadertje (Ikea! in pakjes van 3)
speelmaïs (of ongebruikte ijsstokjes)
een maan (in ons geval van foam, maar stevig karton werkt vast ook)
lijm
een grote vuilzak (zodat je tafel niet geverfd wordt)

En dan kan het plezier beginnen, laat je kindje zijn/haar interpretatie van de nacht tekenen en maak samen een ladder. Daarna is het gewoon een kwestie van alles op zijn plaats te plakken. 
Terwijl ik daarmee bezig was versierde Olivia de andere fotokaders uit het pakje. 





En klaar! Al moet je misschien ook nog wel even wat badtijd incalculeren...

Een ideaal cadeautje voor vader- of moederdag (de Antwerpse komt er binnenkort aan) maar ook als verjaardagswens of afscheidscadeautje (bijvoorbeeld in de crèche) maak je er vast mensen blij mee! 

Veel knutselplezier! 


Geen opmerkingen: