maandag 20 juli 2015

Mamadag * adayinthelife * 11 juli 2015

Ouderschapsverlof is een geweldige uitvinding, wie hier al een tijdje meeleest weet dat wij afwisselend 5 maanden 4/5 werken en op dit moment, nog tot eind augustus, is het aan mij. Soms kan Michael niet anders dan mijn extra vrije dag op een crèchedag te plannen maar meestal ben ik gewoon een hele dag thuis met mijn favoriete sidekick. Dát zijn de dagen.
Hoe zo'n ideale mama-dag er dan uitziet? Wel, zaterdag 11 juli deed ik nog eens van adayinthelife, dat was blijkbaar al 2 jaar geleden.


10:22
Michael en ik worden -na een klein beetje soezen- uit bed getrokken door een enthousiaste Olivia (super-uitzonderlijk dat het zo laat is trouwens, meestal staan we ergens tussen 8u30 en 9u30 op).


11:00-12:00
Een ochtend zoals een ochtend moet zijn. Michael en ik drinken koffie, ik scroll wat op Instagram, Michael doucht en gaat naar de bakker voor croissants. Ik lummel nog wat, kies envelopjes uit mijn flowboek en leg alvast wat spullen voor de GenderReveal bij elkaar. Olivia speelt braaf met Play-Doh (voor u zich daarover illusies maakt, ze smeert het over de vloer maar is wel rustig en stil).


13:19
Olivia en ik zijn in bad geweest (terwijl Michael de Play-Doh en croissant-resten in de living stofzuigt), tijd om tanden te poetsen.


14:35
Met de fiets naar de exotische markt: we kopen oa. olijven & fruit en eten pannenkoekjes met olijven en kaas als middageten. We kijken naar het fruit, naar de bloemen in de kramen en de mevrouwen met hondjes.


16:00
Terug thuis. Afscheid genomen van Michael die gaat werken en een beetje chillen op de zetel en verhaaltjes lezen in de hoop dat dochterlief een slaapje doet. Ik geef haar kusjes op haar hoofd en elke keer als ik stop wil ze méér kusjes. ♥




16:54
Slapen, not gonna happen (ook al uitzonderlijk!). Ik laat haar maar wat spelen met de Barbie's en poppen, ik ruim wat op in de keuken en als ze begint te zeuren voor haar ipad spelen we nog even samen. Daarna is het hoog tijd om het slagveld dat de living geworden is een beetje op te ruimen.


18:09
Ik heb véél gewassen vandaag. Olivia helpt normaalgezien supergraag met het in- en uitladen van de machine. Maar aangezien het al het derde keer is, heeft ze het precies wel wat gehad. Geen probleem, ik hang de was op en Olivia leest een boekje. Daarna spelen we nog eventjes verstoppertje met de dekens op bed.


18:36
Olivia belegt haar pizza! En eet en passant een halve bol mozzarella en een olijf of 10. Terwijl de pizza van Olivia in de oven zit, tekenen we een beetje. Ik maak het patroon van mijn laptoptas en Olijf tekent 'poesjes'.


19:28
Ik eet mijn pizza, terwijl mijn tafelgezelschap al terug aan't spelen is.  Terwijl ik mijn laatste hapje in mijn mond stop zegt ze 'Olija kaka daan.' Van goeie timing gesproken.





20:19
Olivia stuitert ondanks het gebrek aan dutje nog steeds de muren op en het weer is nog mooi, dus we vertrekken naar de speeltuin. Michael stopt vroeger en komt ons daar tegemoet. We eten fruit, spelen in het zand en ik haak een beetje.


21:13
We vertrekken met een blij, vuil kindje naar huis.



21:34
Badtijd! Als we Olijf uit bad tillen is het wederom tijd voor het verstopspel (onder een handdoek kruipen op de badmat) dat ze elke dag speelt, waarna wij met véél bravoure en oeioei en aiai's moeten roepen dat we haar kwijt zijn. Waarna zij -als je haar laat doen- een keer of 10 met de grootste lach van onder haar handdoek tevoorschijn komt!


22:19
Bedtijd voor Olijf, maar eerst nog een verhaaltje!



23:32
Mamatijd, eindelijk enal: bloggen, een aflevering van Orange is the new black en nog wat gehaak.


01:44
Bedtijd voor ons, want morgen werkendag (pas om kwart voor 12 's middags, echt ideaal voor nachtraven, die job van mij).

Geen opmerkingen: