vrijdag 10 juli 2015

Flashback

In mijn Dropbox/Carrousel account staan hópen foto's. En eerlijk? Ze zijn niet echt goed gesorteerd. Ik ben dan ook altijd blij als er een flashback-mail binnenkomt die mij vergeten pareltjes toont. Gisteren was het zover, er kwam een nieuwe flashback-mail binnen en daar moest ik toch even van slikken. Zoveel highs en lows, de laatste 10 jaar zo ergens tussen 9-12 juli.

10 juli 2014 - Met het gezinnetje naar het centrum van de stad, om te lunchen en hangen. Naar elkaar kijken en het gevoel hebben dat alles terug in zijn plooi gevallen is. No more overweldigende baby-fase, klaar voor een héérlijke zomer.

10 juli 2013. Net een week terug aan het werk en hoewel de borstvoeding al beter begon te gaan (eindelijk wat vetjes aan dat kindje van mij) moest er weer een héél nieuw evenwicht gezocht worden.

9 juli 2012: Ochtend in de slaapkamer van ons huis en nog beter, ik blijk Schwanger! (tests kwamen van Amazon.de). Superblij en totaal géén idee van wat ons te wachten zou staan.

12 juli 2011, we wonen nog in ons appartement. Ik show met mijn nieuwe sjaal en oorbellen en ben net afgestudeerd. De sjaal, die mijn mama heeft gemaakt, draag ik nog (bijna) dagelijks. Zomer (als ik na de late naar huis fiets) én winter.

10 juli 2010, gigantisch warme dag. Met de bomma naar de Tall Ships Race en daarna op restaurant voor haar verjaardag. Pollekes kussen dat ze onlangs zelfs 85 werd! 

En dat laatste zeg ik niet zomaar, op 9 juli 2009 stierf mijn grootvader terwijl heel zijn familie rond zijn bed zat. Hij was ziek en het zat eraan te komen. Héél de dag waren wij bij hem thuis, blijkbaar heb ik die dag foto's genomen van zijn laatste outfit en van Ugly (zijn kat), die aan het einde van die zomer in zijn tuin door een loslopende hond doodgebeten zou worden. Het huis van mijn grootouders werd intussen verkocht. 

11 juli 2008. Ons eerste appartementje schilderen. Samenwonen! (in wat later een schimmelappartement zou blijken). Ook al zoveel emoties gemoeid met deze foto, blij dat wij die relatietest toen zo goed doorstaan hebben. 

2007 en 2006 ontbreekt. Voor 2007 stond er in juli wel een tripje Parijs op de planning maar wat ik specifiek tussen 9-12 juli deed is een mysterie.



10 juli 2005 dan. Foto's van de eerste keer dat Michael bij mijn grootouders op bezoek ging en meteen de notenboom mocht snoeien. Een zonovergoten dag met lekkers op tafel en iedereen aan de pastis. Zomer in de beste zin van het woord.

Geen opmerkingen: