zaterdag 17 maart 2012

wijvenweek: Het multitaskende superwijf.



Vandaag doen we van stoefferij. Because I'm worth it.

Ik ben trots omdat ik mijn zin heb doorgedreven (koppig, ik zei het al) en ik na het -niet zo succesvolle- hogeschoolprobeersel toch naar de unief ben getrokken. (Terwijl de omgeving dat een slecht idee vond, want als je nog geen hogeschool kan, wat ga je dan op de unief zoeken.;;)

Dat ik de unief volledig zelf heb bekostigd. Ook de dure bijlessen om het taalkundemonster te verslaan.

En dat ik dat taalkundemonster uiteindelijk ook verslagen heb. En zo als eerste in de familie een universitair diploma behaalde.

Terwijl ik al van voor de universi-tijd part-time werkte. 

Al sinds 8 december 2004, bij dezelfde werkgever. En dat ik daar intussen ook al 2 keer promotie kreeg. 

Omdat ik goed werk lever.

Ik ben ook trots dat ik -terwijl ik dat allemaal deed-, ook nog ging samenwonen (en dus financieel helemaal op mijn eigen benen stond), in een verschrikkelijk appartement. En dat wij daar (beter) uitgekomen zijn.

En dat wij keihard gespaard hebben, en we -terwijl ik nog géén diploma had en druk bezig was het taalkundemonster te temmen- ook nog eens met ons eigen geld gingen bieden op een hoop bakstenen. En dat wij die intussen hebben kunnen kopen, en dat die over 24.5 jaar afbetaald is.

En dat die bakstenen inmiddels zijn ingericht, en dat het echt iets van ons is. 
Not your prefab ikea-living, alhier.

En dat ook wildvreemden vinden dat ik smaak heb.

En dat mijn lief regelmatig zegt dat het lekker is, wat ik maak.

En dat ik ook nog eens geen onverdienstelijk knutselaar ben, zelfs al zijn mijn naaiskills helaas quasi onbestaande.

En dat ik elke dag probeer een gewoon, vrolijk, beleefd, attent en eerlijk mens te zijn.

Daarom.


Wijvenweek is een initiatief van i. en lilith
Wie op één plaats de wijverij wil bijlezen moet naar wijvenblogs.