zaterdag 24 maart 2012

Babyboom, much?

Lore - juni, tweede dochtertje voor vrienden van M.
Lars - oktober, eerste kindje van een collega
Bieke - december, eerste kindje voor vrienden van M.
Billie - januari, tweede dochtertje voor onze allerfavorietste ex-werkcollega en zijn liefje
Nils - februari, tweede zoontje voor vrienden van M.
Dris - februari, tweede kindje van familie van mij
Miya - maart, tweede kindje voor vrienden van M.

En de buurvrouw en de andere allerfavorietste ex-werkcollega zijn (voor zover wij weten, de enigen) nog in blijde verwachting voor later dit jaar. 

Zoals u kan zien zijn het vooral de vrienden van M. die al bezig zijn met het spel der reproductie maar dat neemt niet weg dat er ook van mijn kant voor cadeautjes gezorgd wordt. 
Maar wat koopt ge ook weer voor al die boelekes en hun grote broers of zussen?

De kleine zebra, De prinses op de erwt, In den Olifant en Boobs&Burps zijn geweldige winkels waar altijd wat te vinden is. Wat ik op mijn pinterest-baby-borden (stuff - kleding) verzamel, of wat op de lijst staat, zijn uiteraard ook opties.

En ook de 8 gift ideas for new parents van Joanna Goddard (en haar commentaargevers) kan ik wel smaken. Een kinderboek bijvoorbeeld (liefst je eigen favoriet van vroeger) daar ben ik nu eens helemaal voorstander van. 
Floddertje van Annie M.G.Schmidt is door mezelf dan ook al verschillende keren cadeau gedaan. Vooral omdat Matilda (van Roald Dahl), mijn andere favoriet, voor nóg oudere lezertjes is. Pas op, ik ben voor cadeautjes die niet meteen te gebruiken zijn (vooral omdat ik altijd maar denk dat nieuwe ouders al zoveel babygerief ontvangen/kopen) maar een boek voor achtjarigen (Matilda, dus) is naar mijn normen dan ook weer wat overdreven. 
Van het lijstje van Joanna onthoud ik verder ook de 'gift of no pressure' of eten (daar kan u mij nu ook eens altijd plezier mee doen en ik ben niet eens bevallen).

Maar ik doe toch graag van zelfgemaakt en elke gelegenheid is goed om het knutselgerief boven te halen. Een ideaal extraatje is dan een gestencild t-shirtje, een slabbetje of spuugdoekje. 

De werkbeschrijving voor het gestencild t-shirtje vind je bij Madame, intussen heb ik de printpapier-techniek al 2 keer (met succes) toegepast. 

  

Enkele tips: 
-Hema-t-shirts zijn uw vriend. 
-Ik gebruikte zowel textielverf van Pippoos (roze t-shirts) als textielstiften van Veritas (witte t-shirts), de eersten dekten beter, de laatste gaven een properder resultaat... Aan u de keuze. 

De slabbetjes heb ik gemaakt met het slabbetjes-pakket van the PurlBee dat mijn zusje vorig jaar rond deze tijd vanuit NYC importeerde. 


Het spuugdoekje had ik al eens online gezien en heb ik dan maar uit de losse pols proberen na te maken.   


Maar een slabbetje met de naam erop gekruiskessteekt, liefst in geboortekaartjes-kleuren en/of stijl dat blijft toch datgene waar ik meestal het meest mee scoor (al zou dat ook aan mijn onkunde aangaande het naaien van bovenstaande slabbetjes/spuugdoekjes kunnen liggen). 

 
 
 
 


 Ook babyboomers in uw vriendenkring en een avondje tijd? 

Veel kruiskessteekplezier!
   

1 opmerking:

Juffra Toertjes zei

Wist je dat je dat freezerpapier voor nog iets anders kan gebruiken?
Kijk maar eens op mijn blog (Toertjes&Pateekes)
Jouw geborduurde slabbetjes zijn heel erg mooi....:)!