donderdag 15 maart 2012

wijvenweek: Dromendag.


Of ik dromen had, vroegen ze. Tuurlijk heb ik dromen. Veel zelfs.

Sommige droom ik voor mezelf, op persoonlijk of op werkvlak, sommige droom ik voor ons, als koppel, sommige droom ik voor de mensen rondom mij. Sommige wil ik deze week realiseren, andere dit jaar, of binnen 10 jaar. Of wanneer ik oud en op pensioen ben.

Maar er teveel over praten durf ik niet. Want stel je voor dat ik ervoor ga en pal op mijn bek beland (en iedereen dat gezien heeft)*. Of dat ik anderen kwets omdat bepaalde dromen van vroeger duidelijk geen dromen meer zijn. Of dat ik net dát droom én krijg waar anderen naar verlangen en ook wel verdienden. Of dat ik ze simpelweg jinx door erover te praten.
Moeilijk vind ik het, die dromen.
*als ik dat zo lees dan droom zéker van wat meer je m'en foutisme.

Maar ik heb mijn dromen wel in een (mentaal) lijstje staan en ik overloop dat regelmatig. En als ik ergens in geloof dan is het wel in karma, dus wat Conan O'Brien zei tijdens zijn laatste Tonight show, daar kan ik me wel in vinden: 

Nobody in life gets exactly what they thought they were going to get. But... 



Chapeau trouwens aan zij die zonder meer voor hun dromen, 
toekomstplannen, wensen en verlangens durven uitkomen.


 
Wijvenweek is een initiatief van i. en lilith
Wie op één plaats de wijverij wil bijlezen moet naar wijvenblogs.

Geen opmerkingen: