zaterdag 13 september 2014

*zomeropkuis* wijvenweek-bis: Beautyqueen in het diepst van mijn gedachten.

Onder het motto: zomeropkuis, een paar (half)afgewerkte blogberichten die bij mijn concepten staan te verstoffen, dit keer eentje van maart 2012.

 

Ik vind mezelf niet echt zo'n beautyqueen, al ben ik wel (bijna) dagelijks van een beetje make-up en andere oplap voorzien. Oordeelt u vooral zelf.

From top to bottom:

Mijn haar is nogal dik en sinds ik de beste kapper van de stad ontdekte is het ook op regelmatige basis deftig gesnipt. Verder is het grijs (en ik haat dat) en heb ik het afgelopen december voor het eerst bij de kapper laten kleuren. Het was overigens niet de eerste keer dat mijn haar van een kleurtje voorzien werd, toen ik jonger was heb ik wel eens een behoorlijk langdurige acajou-zelfkleur-fase gehad. 

Wassen doe ik om de dag, met eender welke shampoo die in reclame staat. (Sinds Sunsilk mijn allerfavorietste shampoo uit de handel haalde is er hier een chronische zoektocht naar een nieuwe favoriet, Palmolive en Syoss komen voorlopig in de buurt.) De dag waarop ik mijn haar was droog ik mijn frou'ke en laat ik de rest zijn springerige zelf, de dag waarop ik het niet was haal ik al eens de stijltang boven. Conditioner heb ik niet, daar ben ik te lui voor, wel dit, van bij de kapper.

Op mijn vrije dagen is mijn gezicht uitsluitend van Clinique Superdefense voorzien. Op non-vrije dagen zweer ik bij een zwart lijntje onder mijn ogen. 't Was eveneens het eerste make-upding dat ik deed, toen ik een pubertje werd. 

Wat ik verder doe (foundation, coverstick en als ge chance hebt ook een streepje oogschaduw), heb ik allemaal geleerd tijdens die Nivea-workshop in Brussel ergens in 2004 of 2005. De producten die ik toen heb geleerd te gebruiken gebruik ik nog steeds, of beter gebruikte. Want kaka-Nivea heeft beslist om geen make-up meer te verkopen in België.


En bijgevolg ben ik dus dringend op zoek naar een nieuw oogpotlood. Eentje dat niet te dik aanbrengt en ook na 1 uur nog aan mijn oog hangt in plaats van onder mijn jukbeen.


Mijn nagels zijn sinds kort niet meer afgekloven (hoera!) en worden al eens van een (doorzichtig) lakske voorzien. Dat laatste was geleden van mijn spicegirls-periode (1997!). Jammer genoeg heb ik sindsdien nog altijd geen geduld geleerd *denk: omvallende potjes en boebbelkes en putjes in de nagellak*.


Ik kom nooit de deur uit zonder wat Rexona en Boss Intense, Clinique Happy of Kenzo aan mijn lijf. En als mijn lijf wat droog aanvoelt dan smeer ik wel eens wat Dove bodylotion. Mijn vel wordt in bad verder ook wekelijks verwend met de Hammam-lijn van Rituals. Ooit eens in een cadeaupakket gekregen en helemaal geweldig.

Mijn benen (en oksels) zijn nagenoeg altijd geschoren. Ik ga niet ontkennen dat mijn werkuniform daar ongeveer alles mee te maken heeft. Minimum 38u. per week heb ik een rokje aan. Weer of geen weer. 
Op mijn vrije dagen vertik ik het scheren al eens. Héérlijk.


Verder zou ik u graag nog willen melden dat ik helemaal niet zo'n rokjes en kleedjesmeisje ben -zoals u wel eens zou kunnen vermoeden uit bovenstaande of wanneer u mijn pinterest-inspiratieborden volgt-. Ik zou wel willen hoor, maar ik trek héél vaak gewoon uit gemak één van mijn 2 broeken aan (yep, dat lees u goed, ik heb 2 broeken, allebei jeans overigens).


Aan mijn voeten zal u bijna altijd een hakje terugvinden. Ik heb een beetje complexen over het (net) niet halen van de meter zestig, vandaar. 
Mijn platte schoenen zijn op één hand te tellen: 
1x sportschoenen (een erfenis uit 2003, het einde van de middelbare school, sindsdien ongebruikt)
1x DrMartens (een erfenis uit 1997, het einde van de lagere school)
1x ballerina's (ook wel de werkschoenen voor als de werkhakken zeer doen en ook: geen link wegens dat u anders mogelijks mijn stinkvoeten door de computer zal kunnen ruiken).

Zo, wat denkt u ervan? Beautyqueen, yay of neej? 


Wijvenweek is een initiatief van i. en lilith


edit: Een héél aantal verzorgingsproducten die ik hierboven beschrijf zijn de laatste 2 jaar inmiddels vervangen (door dier- en milieuvriendelijkere exemplaren). Ik update binnenkort.

Geen opmerkingen: