woensdag 19 maart 2014

374*

Mijn lief lief,

Vandaag ben jij exact 374 dagen papa. En wat voor één.

De laatste -bijna- negen jaar heb ik het geluk gehad om naast jou te mogen staan en van dichtbij te mogen meemaken hoe je van nee, voor mij hoeven kinderen niet veranderde in de papa die je nu bent.

Hoe elke dag opnieuw geen énkel werkje te zwaar is als je Olijfjes (of mijn) leven daardoor beter maakt. Hoe je in't begin Olivia bij mij wegnam wanneer haar huilen me allemaal teveel werd (en haar zo snel getroost kreeg!). Hoe je tijdens je middagpauze de dichtsbijzijnde BartSmit gaat leegkopen. Hoe je als geen ander haar schaterlachjes losmaakt. Hoe jouw bureau op het werk veranderde van een plekje waar designer toys de plak zwierden naar een Olivia-schrijn. Hoe je geen enkele gynae, vroedvrouw of kind&gezin afspraak miste. Hoe ik nu al weet dat Olivia maar 1 keer met haar lange wimpers zal moeten knipperen om van jou alles gedaan te krijgen. Hoe je bezorgd bent en voorzichtig. Hoe je mijn hart daardoor telkens weer laat ontploffen van liefde. Hoe je lichtjes onwennig matching outfits verzint. Hoe je erop stond om ook een draagzak voor jou op de lijst te zetten en nu uren aan een stuk ons drommeltje dicht bij jou draagt. Hoe je verhaaltjes verzint en liedjes maakt. Hoe jouw ogen oplichten als je na een lange werkdag terug binnenkomt, klaar voor een familydanceparty. Hoe ik elke dag blij ben dat gij en zij in mijn team zitten, ik zeg het je wel meer, maar ik meen het, dit ouderschapsding, ik zou het niet kunnen zonder jou. Hoe je voor haar kookt en blij bent wanneer ze daarna met smaak eet. Hoe jij ons elke dag zegt dat wij de mooiste meisjes van de wereld zijn. Hoe ik totaal geen moeite moest doen om op je gsm en al onze andere devices een hoop filmpjes en foto's te vinden die ik kon gebruiken om aan de wereld te laten zien hoe je die laatste 374 dagen bent opengebloeid in je nieuwe rol.





Papa zijn, gij doet dat goed, jom. ♥



*vorig jaar was er wegens amper 9 dagen postpartum, veel gierende hormonen en bv-miserie weinig animo voor een papa-dag en volgend jaar is er wellicht een basic knutselend peutertje dat zelf een cadeautje kan maken, vandaar dat ik dit jaar met plezier de papa-dag huldiging op mij neem, hoewel ik nu al weet dat er met de term 'melige kip' gesmeten zal worden...

2 opmerkingen:

Valentina zei

Ja lap Sarah, doet een ander bleiten he zeg! Zo mooi <3

sarah zei

Zouden dan echt ALLE mama's melige kippen zijn? ;)