zondag 15 november 2009

Een puberaal mensenjong bezoekt de bioscoop.

18.42u. Ik loop door de schuifdeuren en laat daar mijn verstand achter in de daarvoor bestemde geheime lockers.

18.44u. Mijn liefje komt aan, we staan in het midden van de hal en zoenen elkaar heel hard.

18.47u. We vinden een film die we allebei wel willen bekijken en gaan aanschuiven want er staat een lange rij.
Ondertussen wordt ons gevraagd of we misschien met bancontact kunnen betalen zodat we niet aan moeten schuiven en meteen geholpen kunnen worden aan de automaten, maar dat doen we uiteraard niet.


19.04u. Eindelijk is het aan ons, we proberen binnen te geraken in de laatste nieuwe KNT.-film maar aangezien mijn lief lief wél een handtas bijheeft, maar géén identiteitskaart, siskaart, buzzypass of een ander document met haar leeftijd op wil die trut achter de kassa ons niet binnen laten.
Ge ziet toch duidelijk dat wij 16 jaar e
n drie dagen oud zijn.

19.10u. Na een lange discussie met de onvermurwbare trut toch maar besloten om 2012 te gaan kijken.
We betalen met bancontact.


19.15u. We gaan naar de ticketcontrole en hopen al naar boven te mogen, aldaar worden we teruggestuurd omdat we nog te vroeg zijn. We mogen maar een half uurtje op voorhand naar boven en de film begint om 20u. Betekent dat dan dat we nog 15 min. recht moeten blijven staan? pff...

19.20u. Mislukte poging om naar boven te gaan.

19.25u. Mislukte poging om naar boven te gaan.

19.30u. Gelukt! (samen met 150 anderen die ook aan het wachten waren).
Boven aangekomen lopen we meteen de zaal binnen, opnieuw loopt er één of andere trut achter ons om te zeggen dat de vorige vertoning nog bezig is en we moeten wachten tot het lintje (Welk lintje?) opengaat. Wat is dat hier, al die frustro's?
Note to self: nooit solliciteren in de cinema, blijkbaar wordt je daar totaal verbitterd van!


19.45u. Popcorn, Cola, Fanta en m&m's gekocht.
Mijn kauwgom heb ik achtergelaten op de foyer.

19.46u. Die trut van daarjuist raapt mijn kauwgom op met haar blote handen en trekt een vies gezicht. Haha, stom wijf, eigen schuld...


19.48u. Popcorn op de grond laten vallen. Niemand heeft iets gezien, zoveel mensen staan er intussen rond ons, wachtend tot de zaal open gaat.
Mijn lief stuur ik om een bakje nacho's met pepers en driedubbele kaassaus.

19.55u. De zaal gaat open -eindelijk-.
We gaan zitten.


20.00u. De reclame begint. Mijne beste maat komt ook binnen met zijn lief, wat een vrolijk toeval! Hij gaat een drietal rijen voor ons zitten, gelukkig heb ik nog m&m's om de aandacht te trekken. Pok! Raak! We beginnen een gesprek.
Het is toch nog maar reclame.


20.10u. De film begint.
Mijne maat en ik beginnen ons gesprek af te ronden.


21.00u. De nacho's, m&m's, Fanta en Cola zijn op. Servetten was ik vergeten dus heb ik de resten kaassaus van mijn vingers maar aan de stoel voor mij geveegd.
Ik heb eigenlijk nog dorst. Gelukkig nam mijn lief lief nog wat blikjes Cola-Redbull en Smirnoff-Appelsap mee uit de nachtwinkel.


21.30u. 2012, het einde van de wereld... toch nagelbijtend spannend. Ik bijt dus op mijn nagels en deponeer ze op de stoel naast mij.

22.03u. Weeral een emotionele scène, ik sms (gratis!) naar mijne maat dat ik al die emo-shit niet meer aankan. Hij leest mijn smsje. Straks eens vragen welke gsm hij heeft, die van mijn geeft veel minder licht in het donker. Not fair.

22.45u. De film is afgelopen. Ik heb mijn handen vol met mijn lief, dus geen hand meer vrij voor de lege blikjes Cola-Redbull en Smirnoff-Appelsap, de flesjes Fanta en Cola, het bakje nacho's, het zakje m&m's of de achtergelaten vingernagels.

23.00u. Ik wandel buiten, klaar om nog een stapje in de wereld te zetten, en pik mijn verstand weer op bij de deur.
Het was een geslaagde filmavond.


*Disclaimer*
Elke gelijkenis met bestaande gebeurtenissen en/of personen berust op louter toeval.

1 opmerking:

je kleine zus zei

Hahaha...
Wat een herkenbare situatie! Waar is de vind ik leuk knop???
xxx