woensdag 27 augustus 2008

Afscheid...

Volgende week vertrekt M., tweelingbroer van D. voor 5 maanden op Erasmus naar Madrid.
Sinds 1997 ken ik de broertjes M. en D. In het eerste middelbaar zat ik met D. in de klas en later mocht ik de schoolbanken delen met beide broertjes.
Vrolijke tijden, dat in elk geval... (Hier volgt één van de twee foto's (op mijn computer althans) waar we alledrie op staan!)


M. en D. zijn zo van die vrienden waarvan je hoopt dat iedereen er een handvol van heeft. Zelfs al zie of hoor je elkaar soms weken niet, toch weet je dat als er iets is, ze er zullen staan. Maar nu zal ik het de komende 5 maanden dus enkel met D. moeten doen. Duimen voor 5 maanden zonder crisissen: niet tegen paaltjes rijden, geen drama, geen ex-lieven kweken,...

M. gaat naar Madrid, volgende week. Zaterdag is het feest. M. heeft vele vrienden, en hoewel hij weet dat het heel uitzonderlijk is dat ik op een zaterdag kan komen, (Eerlijk gezegd ik had het ook voor geen geld willen missen.) is de kans toch groot dat we niet echt rustig afscheid zullen kunnen nemen. Welnu, daar heb ik iets op gevonden. Ik doe aanspraak op het vrolijkste cadeau. Vorige erasmus-vrienden gaf ik al het boek 'Carnet de voyage' van Craig Thompson of een boekje waar iedereen iets in moest schrijven mee. Dat laatste heb ik nu speciaal voor M. 'to the next level' genomen. De voorbije dagen heb ik een gepersonaliseerd plak- en heimweeboek gemaakt. Iedereen die op zijn feest uitgenodigd is heeft van mij een mailtje gekregen met de opdracht een foto/tekst/iets anders mee te brengen om in het heimweeboek te kleven.

Ik ben zelf heel erg blij met hoe het er allemaal uitziet, de voorkant hebt ik geknipt en geplakt, dan volgt mijn afscheidswoordje, zijn mail, de mijne (naar al zijn vrienden) en de reacties hierop. De laatste 4 pagina's zijn een fotostrip van hoe ik denk dat zijn 5 maanden zullen verlopen.

M. kennende, als een jongen waarbij vrienden heel erg na aan het hart liggen, zal hij het vrolijk vinden om een stukje vriend mee te nemen naar Spanje. De volledige fotostrip is vanaf zaterdag te zien op flickr (www.flickr.com/photos/sarahbinnemans). Aangezien hij deze website (nog) niet kent is het voorlopig veilig om hier al een aantal foto's op te laten verschijnen!

1 opmerking:

mama Hélène zei

tja, een dochter met een blog, dan kan ik je toch vanop afstand een beetje in 't oog houden ;-)
Met bepaalde Madrileense toeristen gaat dat moeilijker worden... Wat gaat M daar allemaal uitspoken? Feesten ... of toch OOK leren en wat levenswijsheid opdoen??
Ik hoop dat er Sarah niets ergs overkomt zodat ik een vliegtuig moet charteren voor dringende hulp van boezemvriend M
Koester die vriendschap mannen (en vrouwen)
M, amuseer je en tot volgend jaar!
en voor heel de bende veel plezier in de sfinks zaterdag !
Dikke kus,
mama Hélène