donderdag 13 september 2012

projectBABY: 't vervolg

Lieve kleine pruts,

Toen het wijvenweek was en wij intussen al enkele maanden aan het proberen waren wilde ik dat ter ere van dromendag graag uitroepen. Ook Elise, wiens blog ik graag lees, schrijft helemaal open en vrij over haar kinderwens en dat had ik ook wel willen durven. Maar ik durfde niet. Toegegeven, ook mama's zijn soms een beetje laf. 

Ik was bang voor de teleurstelling mocht het niet lukken (misschien had de toen-al-paniekerige-non-mama die ik was, al net een helpikbenonvruchtbaar-verhaal teveel gelezen op babypuntbe). Ik was bang voor de extra druk die onze omgeving ons zou opleggen. Maar je mag gerust weten dat ik me helemaal kon vinden bij wat Kerygma op dromendag schreef, namelijk: "Ik heb nooit meer gedroomd en nooit harder verlangd dan toen ik een kind wilde." En dat was toen ook mijn gevoel. 

In juli was het dan zover, jouw papa had het gezegd, dat het dé keer ging zijn. En weet dat als jouw papa zoiets zegt, dat hij akelig vaak gelijk krijgt. (En als je me niet gelooft moet je maar eens gaan lezen hoe wij die hoop bakstenen hier gekocht hebben.) Dankzij de ovulatietest had ik ongeveer berekend wanneer ik mijn regels mocht verwachten. Omdat het al van februari geleden was dat ik nog eens een zwangerschapstestje had gedaan (en ik er nog gigantisch veel goedkope liggen had - ja mijn lieve pruts, toen kochten wij al alles in bulk op amazonpuntde) deed ik er eentje drie dagen voor mijn berekening, maar dat was negatief. Drie dagen later, op de dag dat ik volgens mijn berekeningen wél mijn regels had moeten krijgen vroeg ik je papa bij zijn thuiskomst van het werk of ik nog een testje zou doen. Onze conversatie ging als volgt.

M.: moet ge nu pipi doen?
S.: nee

En de avond ging verder, we aten respectievelijk pita en falafel en keken een aflevering van de Sopranos. Toen we de teevee even op stop zetten om een tweede pita te gaan maken was er plots wel pipi. 

S.: nu moet ik wel naar't toilet. zou ik testen?
M.: hoeveel testjes hebt ge nog?
S.: véél
M.: waarom niet?

En toen ging op mijn hand en in het potteke plassen, stak ik daar een goedkoop testje in, waste ik mijn handen en ging ik terug naar de living/keuken. Ik stond daar zomaar wat te staan en te grappen met je papa (die intussen rustig zijn 2e pita aan het binnensteken was) en ineens was daar een vage tweede lijn. Er was gegiechel, veel ge oh noes, what did we do, gezoen, geohmygawdisdeesecht? en ook wel een jaaaaa lief, die van't internet zeggen een streep is een streep, hoe licht ook wat opnieuw geohmygawdisdeesecht? teweegbracht. 

Mijn honger was ongeveer over en uw papa at nog een derde pita'ke om het te vieren. De Sopranos werden uitgekeken en er werd beslist om de volgende dag met ochtendurine en een duur testje nog eens opnieuw het-plas-eens-in-een-potteke-spel te spelen.

Fast forward 9 juli om 6u30 's ochtends, ik word wakker en moet plassen. Goed wetende dat dit dé plas zou zijn kan ik de slaap maar moeilijk vatten. Dat onze favoriete grijze kater had gezien dat ik mijn ogen opendeed en deze kans aangreep om op mijn blaas te komen dansen in de hoop dat ik hem eten zou gaan geven hielp ook niet natuurlijk. Ik besloot op te staan, gaf de beesten eten en ging plassen. En daar zat ik dan in de badkamer met je papa snurkend op de eerste verdieping. Ik nam mijn -reeds klaargelegde testen- en ging met potteke enal terug naar boven. 

In eerste instantie dacht ik verder te slapen, maar intussen waren ook de katers al terug naar boven gekomen en aangezien ik het scenario kat stoot het boursin-pipi-potje om op mijn nuchtere maag niet echt zag zitten, maakte ik je papa maar wakker.
Hij snurkte lustig verder.

Ik begon met één van mijn vele goedkope testjes, binnen enkele minuten, was ze daar weer, mijn favoriete lijn op de hele wereld. Licht, maar aanwezig. Ik wikte even, gaf je papa een zoen in zijn nek en besloot om ook de dure digitale Clearblue uit de verpakking te halen. *want daar zou jouw papa vast van ontwaken* Niets was minder waar. 

Enkele minuten die wel uren leken te duren later was ik klaarwakker. De Clearblue zei 'schwanger' (ook amazonpuntde!) géén verkeerde interpretatie meer mogelijk. 
Opnieuw werd je papa overladen door zoenen in zijn nek en een slaperig-enthousiast liehief, kijk eens!

M.: huh? wat?
S.: een test waar 'schwanger' op staat!



12.07.2012
  

1 opmerking:

mama Hélène zei

Amaai zou dat boeleke nu duits spreken na een Schwangertest ?
Dat zal de meter dan wel héél graag hebben :-)