zondag 24 mei 2009

Het is weer die tijd van het jaar...

Die tijd waarop ik een ongekende interesse ontwikkel voor de krakelingen en marguerites in de koekjeskast en voor spelletjes zoals bubble, pacman, peggle en patience. Dit alles terwijl ik stiekeme screenings hou van project runway op youtube en de live uitzendingen van het vrouwentennis nauwgezet volg op de redactie.

Toch doe ik nu traditiegetrouw ook aan ijzerpillen, nalu, een make-up loos gezicht en ongewassen haar dat wordt bedwongen door bijzonder onaantrekkelijke opsteektechnieken (denk potloden, een bic, fluostiften, maar vooral geen schuivertjes!).
Dit fashion-statement vertaalt zich ook naar mijn dagdagelijkse kleding, mijn top-outfit is namelijk
een immer aantrekkelijke joggingbroek.

Er is geen tijd voor afwas, gekuis of fancy eten maar wel een overdaad aan zonnecrème, boeken, hoofdpijn en ikzelf achter mijn hardwerkende laptop in de zon op het terras.


Inderdaad, nadat ik me vorige week voor de laatste keer tot eind september in een aula bevond is nu de noeste arbeid begonnen. Het mag dan wel lijken alsof ik -ALTIJD- thuis ben maar helaas moet ik ook nog gaan studentenwerken en een aantal guest appearances afleggen op de universiteit.

Zo wordt ik verwacht voor 19 juli twee taalkunde examens af te leggen -en onder ons gezegd en gezwegen, ik mag dan wel Nederlands studeren maar aan Taalkunde heb ik een broertje dood! Verder heb ik ook nog het genoegen om voor die 19e een dramaturgische recensie, een programmaboekje en twee papers in te dienen. Het ene gaat over Acteren in dogma, het andere over Flappers in de roaring twenties.

En alsof dat nog niet voldoende is volgt er in augustus zeker nog mijn scriptie en een literatuurexamen.
Om over mijn dilemma voor het volgende studeerjaar: werken (+ avondschool kunstgeschiedenis), journalistiek, lerarenopleiding, een vrijwillige stage,... nog maar te zwijgen.


Maar... first things first:

1 opmerking:

mama zei

Laat je gaan met de krakelingen en andere "examenkoekjes"
Speel geen bubble en andere onnozele dingen
Maar studeer, blok,zoek op, pen, typ ed zodat je idd je scriptie en maar 1 tweede zit moet doen !!!
goeie moedkusjes van mama