woensdag 11 februari 2009

Gijzeling...

Mijn allerliefste knuffels en ik worden nu al van vorige week gegijzeld in ons appartement. De gijzeling begon door een foute installatie van een tweede toilet bij een van onze 87 buren. Een team van loodgieters werkt nu al sinds vorige vrijdag om alle waterleidingen van de elf A-appartementen (yep, yep ik heb het geluk te mogen resideren in 5A!) te vervangen. Allemaal goed en wel, al ware het niet dat dit met zich meebrengt dat deze brave loodgietermannen ons met aandrang vragen om geen toilet noch badkamer, noch wasmachine te gebruiken tussen 8 en 18u! -al 4 dagen!-
Dan begint een mens het zich plots te beklagen dat ie maar 9 uur per week op school moet zijn en enkel na 18u werkt!

Het merendeel van de dag hou ik me dus bezig met loodgieters binnen en buiten te laten (net mijn vorige appartement, al is de vocht-geur nu wel vervangen door een kaka-aroma!), weinig drinken, kijken naar mijn berg was die alsmaar groter wordt, zo weinig mogelijk denken aan pipi en ook nog het tellen van mijn katten: 1, check... 2, check. Vrijdag was Muji immers -door toedoen van een niet al te snuggere loodgieterman- ontsnapt. Gelukkig heb ik hem twee en een halve verdieping lager teruggevonden. Omdat ik intussen een vooruitziende vrouw geworden ben zitten mijn knuffels, als ik nog maar een loodgieterman hoor, opgesloten in de slaapkamer met kattensnoepjes, melk, brokjes, water en een kattenbak.
Vooral dat laatste steekt mijn ogen uit, toch heerlijk zo'n toilet zonder water... Mijmer, mijmer, pipi doen,... -OKE STOP!- Niet-aan pipi denken! En vooral ook niet nét dit boek willen lezen vandaag...

***Update - middag, 12uur*** In plaats van het boek te lezen heb ik heerlijke ajuinsoep gemaakt! -enige nadeel: nu nog meer pipi natuurlijk, domme toch...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

en een andere substantie ook na ajuinsoep ...
Mortsel is te ver weg om effe te komen gebruik maken van wc en bad zeker ?
kus mama

sarah zei

Ja, een klein beetje te ver... Ben al heel de week flink om 5 voor acht uit mijn bad gestapt om dan nog net op tijd het water weg te laten lopen en op de valreep mijn tanden te poetsen! Voorbeeldig hé!